סינונים פעילים:
ניקוי כל הסינונים
סיפור קצר עברי
נמצאו:
15
0
0
תוצאות
מערך שיעור

זהו שיעור שישי ואחרון מתוך מערך שיעורים על היצירה יד ושם. בשיעור זה נדון בשם היצירה ונסכם את המערך כולו. שימו לב, לפניכם תמצית של שיעור, יש צורך בהרחבה והעמקה.
אומנות
זיכרון
שואה
מערך שיעור

זהו שיעור שישי ואחרון מתוך מערך שיעורים על היצירה יד ושם. בשיעור זה נדון בשם היצירה ונסכם את המערך כולו. שימו לב, לפניכם תמצית של שיעור, יש צורך בהרחבה והעמקה.
זיכרון
שואה
שם
מערך שיעור

זהו שיעור חמישי מתוך מערך שיעורים על היצירה יד ושם. בשיעור זה נדון בסמלים ביצירה- היד והאורלוגין. שימו לב, לפניכם תמצית של שיעור, יש צורך בהרחבה והעמקה.
זיכרון
זמן
סמל
שואה
מערך שיעור

זהו שיעור רביעי מתוך מערך שיעורים על היצירה יד ושם. בשיעור זה נאפיין ונדון בדמויות שבסיפור. שימו לב, לפניכם תמצית של שיעור, יש צורך בהרחבה והעמקה.
זיכרון
שואה
מערך שיעור

זהו שיעור שלישי מתוך מערך שיעורים על היצירה יד ושם. בשיעור זה נדון בארבעת הביקורים שבסיפור. שימו לב, לפניכם תמצית של שיעור, יש צורך בהרחבה והעמקה.
זיכרון
שואה
מערך שיעור

זהו שיעור שני מתוך מערך שיעורים על היצירה יד ושם. בשיעור זה נדון בקונפליקט המרכזי בסיפור- על המתח שבין זיכרון לשכחה. שימו לב, לפניכם תמצית של שיעור, ייתכן ויש צורך בהרחבה והעמקה.
זיכרון
עבר
שואה
מערך שיעור

הגיבור מתאר מפגשים עם מורים שונים בביה"ס העממי. אנו נלווה את הגיבור במהלך יום לימודים, בשיעורי היסטוריה, גיאוגרפיה, עברית וטבע. בכל שיעור נבדוק כיצד מתייחסים המורים אליו, ואיך הוא תופס אותם בחזרה. המערך שלפניכם מותאם לכיתה ז' וכולל שני שיעורים והערכה חלופית.
ביקורת
מורים ותלמידים
עלייה
תרבות
מערך שיעור

הסיפור עוסק בחוויותיו של ילד שעלה לארץ בשנות החמישים. גיבור הסיפור מספר על קליטתו בתוך מסגרת בית הספר ועל יחסיו עם הוריו, התלמידים האחרים, והמורים, על רקע העליה לארץ. המערך שלפניכם מותאם לכיתה ז' וכולל שני שיעורים והערכה חלופית.
זהות
מערך שיעור

הצעה להוראת סיפורו של עגנון: "חכמת נשים". הסיפור מעלה נקודות חשובות הקשורות למעמדן של הנשים, תפקידן והקונפליקט שלהן בין לימוד תורה לחינוך הילדים.
הרמז
זוגיות
חינוך
לימוד תורה
מבנה
מילה מנחה
משפחה
תרבות
מערך שיעור

בעקבות הסיפור 'תמונות מבית הספר העממי', נתמקד בשיעור זה במושג "כור ההיתוך", נעסוק בעברות השמות, ונחשוב על משמעות הדברים לאורך שנות המדינה.
כור ההיתוך
עברית
עם ישראל
ציונות
שם
מערך שיעור

לאחר לימוד בכיתה של שלושה סיפורים קצרים, ננסה ללמוד אותם מזויות קצת אחרות. נבדוק שהבנו את הסיפורים ונתנסה (שוב) בכתיבת תשובות מלאות בספרות. נלמד להשוות בין הסיפורים ונסיק מכך מסקנות ערכיות. נחשוב עם מה אנחנו מזדהות באחד הסיפורים- מה הכי נגע לנו ונחפש סביבנו אדם שיש לו מכנה משותף עם גיבור אחד הסיפורים, נראיין אותו ובסיום נבדוק כיצד תהליך זה השפיע עלינו.
מערך שיעור

זהו שיעור ראשון מתוך מערך שיעורים על היצירה יד ושם. בשיעור זה נקרא את היצירה ונדון במשמעות של קריאת שם. שימו לב, לפניכם תמצית של שיעור, ייתכן ויש צורך בהרחבה והעמקה.
שואה
שם
מערך שיעור

שיעור זה יכוון את התלמידים, תוך כדי לימוד הסיפור על בסי פופקין, לזהות בעצמם מקומות שנוח להם לסגור, מקומות שהם מפחדים לפתוח ואולי בזכות הסיפור והשיעור הם ימצאו את המפתח לפתיחות בתוכם. שימו לב- לפניכם מהלך המכיל מתודות רבות, ומתאים לפריסת הלמידה במספר שיעורים.
אקספוזיציה
התרה
זיקנה
מבנה
מוטיב
מפתח
נקודת שיא
שינויים
מערך שיעור

נקרא את סיפורה של דבורה בארון בקריאה ביקורתית, נשים לב לייצוגם של הדמויות בעלילה, ומשם נצא לדיון על אורות אדומים בקשר.
אלימות
דמויות
זוגיות
מגדר
ניגודים
מערך שיעור

נעסוק ביצירתו של שטיינברג, המעלה את הדיון בשאלה עד כמה האנשים החלשים בחברה יכולים עבורנו להיות "שקופים" ובלתי נראים ומוערכים.
אדם בחברה
אקספוזיציה
הקשבה
מוטיב
מידות
ערבות הדדית
פואנטה
קבלת השונה
טוען...
אין עוד תוצאות
לא מצאנו תוצאות לחיפוש שלכם,
מוזמנים להמשיך לטייל באתר אולי תמצאו הפתעות
לא מצאנו עוד תוצאות לחיפוש שלכם,
מוזמנים להמשיך לטייל באתר אולי תמצאו הפתעות