פלייסמנט "יהיה בסדר" מהווה פלטפורמה לשיח מלווה לליל הסדר לאור ימי מלחמת חרבות ברזל. ניתן להשתמש בליל סדר בכיתה ולהדפיס לתלמידים להדהד את השיח גם עם המשפחה בבית.
מטרת השיעור הנוכחי הוא לסכם את סוגיה 9 בתוכנית לבגרות, תוך כדי למידת הגמרא בסוף הסוגיה ("'מתחיל בגנות ומסיים בשבח' מאי בגנות... פתח ואמר עבדים היינו").
מהי ההגדרה של מצוות מגיד הנזכרת במפורש בתורה והינה עיקר ליל הסדר שעל שמה נקראת ההגדה כולה? מה היחס בין לספר את הסיפור לבין לזכור את העבר .מה כוחה של האמירה בפה?
ישנם הבנות שונות לגמרי לגבי תפקידה של מצת האפיקומן. תפקידו של האפיקומן קובע מחדש את תפקידה של מצת המוציא מצה, ומשנה את מיקומו המדויק של עיקר החיוב בליל הסדר.
הסוגיה בסוף מסכת פסחים אומרת שאם אנשים ישנו תוך כדי אכילת קרבן הפסח הם אינם יכולים להמשיך לאכול אותו. אחת הדעות בסוגיה מחלקת בין מצב בו האדם ישן ממש לבין מצב שבו הוא מנמנם, הישן אינו יכול לאכול קרבן ואילו המנמנם יכול להמשיך ולאכול.