הצעה לקיום הערכה חלופית בנושא הסכסוך בין רועי לוט ורועי אברהם. המטלה שמה דגש על המונח 'ריב', והצורה בה הוא מתבטא בחייהם של התלמידים, מחוץ ובתוך כתלי בית הספר.
לקראת סיפורם של לוט ואברם והדילמה אליה נקלעו, ננסה בכיתה לפתח הכרה עם דרכי התמודדות עם בעיות ופתרונם. נתמקד בשלבי אסטרטגיית פתרון בעיות: זיהוי והגדרת הבעיה, העלאת פתרונות אפשריים, בחינת ההשלכות של הפתרונות, בחירת הפתרון ונימוק הבחירה.
בשיעור זה נבקש ליצור הזדהות עם הנסיון והקושי שעבר אברהם כשהתגלה אליו ה' ואמר לו "לך-לך". ננסה לקשור את הנסיון הגדול הזה לנסיונות עכשוויים יותר, המוכרים לתלמידים מסביבתם הקרובה או מחייהם האישיים.
חטיבת הלימוד תוקדש ללימוד האסטרטגיה של פתרון בעיות. שיעור זה יציג את שלבי אסטרטגיית פתרון בעיות: זיהוי והגדרת הבעיה, העלאת פתרונות אפשריים, בחינת ההשלכות של הפתרונות השונים, בחירת הפתרון הטוב ביותר לבעיה ונימוק הבחירה.