מהברייתא עולה שהשאלה אם אדם ירוויח או יפסיד אינה תלויה בשאלה אם הוא זריז או עצלן, אלא בשאלה אם הוא עושה מלאכה בערב שבת או לא. סוגייתנו נתנה דוגמא של הימנעות ממלאכה בערב שבת, אך מכאן לומדים את הכלל- מתי טוב להיות זריז ומתי טוב להיות עצלן.
חלק מההכנה לסעודה מתבטאת ברצון של חז"ל להביא את האדם לסעודה כשהוא במצב האופטימלי. חלק מההכנות מתבטאות בהפסקת אכילה בשלב מוקדם של היום. לאחר הלימוד ננסה לגעת במצבים של 'רעב' ו'שובע' בקיום המצוות.
הגמרא דנה על נוסח הברכה של בדיקת חמץ . ישנה מחלוקת אמוראים האם מברכים "על ביעור" או "לבער"
אגב בירור הדעה לגבי הנוסח הנכון , בודקים את הנוסח של מספר מצוות נוספות. לימוד זה בונה יסוד רעיוני לגבי
משמעות של ברכה לפני עשיית מצוה.